Στο 15ο Δημοτικό Αχαρνών βρέθηκε η Δημοτική Αστυνομία με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Οι φίλοι μας τα ζώα”
Ο Δήμος Αχαρνών είναι από τους ελάχιστους δήμους πανελλαδικά που διαθέτουν εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα ζώα συντροφιάς αλλά και τα αδέσποτα με τίτλο “Οι φίλοι μας τα Ζώα”, το οποίο υλοποιείται από τη Δημοτική Αστυνομία με επικεφαλής τον εντεταλμένο σύμβουλο και Αναπληρωτή Δημάρχου Χρήστο Γκίκα.
Πρόσφατα, οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του 15ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου το πρόγραμμα «Οι φίλοι μας… τα ζώα», σε μια δράση που συνδύασε τη γνώση με τη βιωματική προσέγγιση και στόχευσε στην καλλιέργεια της φιλοζωικής συνείδησης από μικρή ηλικία.
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τα ζώα συντροφιάς, η ενημέρωση για τις υποχρεώσεις των ιδιοκτητών, η κατανόηση των αιτιών ύπαρξης αδέσποτων ζώων, καθώς και η ανάπτυξη αισθήματος σεβασμού και αγάπης προς όλα τα ζώα.
Το πρόγραμμα έχει διττό χαρακτήρα:
-
Από τη μία πλευρά, ενημερώνει και ευαισθητοποιεί τους μαθητές για θέματα που αφορούν τα ζώα.
-
Από την άλλη, προάγει την πρόληψη της εγκατάλειψης, την προστασία των αδέσποτων και την ενθάρρυνση της υιοθεσίας.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, έγινε αναφορά στη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων (1978), παρουσιάστηκε η έννοια των ζώων συντροφιάς, ενώ έγινε διάκριση μεταξύ δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων.
Με τρόπο κατανοητό και διαδραστικό, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις υποχρεώσεις των ιδιοκτητών κατοικίδιων, τον ρόλο των σκύλων βοήθειας και των ζώων θεραπείας, καθώς και τους ορθούς τρόπους αντιμετώπισης αδέσποτων ζώων σύμφωνα με τη νομοθεσία.
Η δράση ολοκληρώθηκε με ενημέρωση για τις ημέρες υιοθεσίας ζώων που πραγματοποιεί ο Δήμος καθώς και για τις παγκόσμιες ημέρες αφιερωμένες στα ζώα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το περιεχόμενο των εισηγήσεων του προγράμματος είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο και εναρμονισμένο με τις πιο πρόσφατες έρευνες γύρω από τη συμπεριφορά και την προστασία των ζώων συντροφιάς.




